Τα νέα μας

Ο ΘΑΝΑΤΟΣ ΤΟΥ «ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΑΚΟΥ»

Το 1949 ο καταξιωμένος θεατρικός συγγραφέας Άρθουρ Μίλερ, έγραψε το σενάριο με τίτλο «ο θάνατος του εμποράκου», το οποίο αφορούσε έναν ήρωα της καθημερινότητας ονόματι Ουίλλυ Λόμαν, σενάριο το οποίο «ανέβηκε» σε πολλά θέατρα, έγινε ταινία με υποψηφιότητες για όσκαρ και χαρακτηρίστηκε ως ένα από τα πιο ”επώδυνα σύγχρονο” από τα πιο κλασικά Αμερικάνικα έργα. Ένα τόσο διορατικό, σύγχρονο, επίκαιρο και με διάρκεια σε βάθος χρόνου σενάριο, σίγουρα έχει πολλαπλές ερμηνείες.

Αυτός ο άνθρωπος έχοντας εργαστεί μια ολόκληρη ζωή με αξιοπρέπεια για να συντηρήσει την οικογένειά του και για να μεταφέρει τις αρχές του στα παιδιά του, βρίσκεται αντιμέτωπος με το σοκ της απόλυσης, αφού η αποδοτικότητά του έχει μειωθεί και η προσφορά του στο σύστημα που τον εργοδοτεί δεν κρίνεται συμφέρουσα.

Ο συγγραφέας είχε κατά νου την αλλαγή που έρχεται με «βίαιο τρόπο» μερικές φορές στις ζωές των ανθρώπων, ιδίως της μεσοαστικής τάξης, αλλαγές οι οποίες παρασύρουν οτιδήποτε έχει μέχρι εκείνη τη στιγμή ο νους του ανθρώπου, ιδίως του ανθρώπου με σχετικά μικρές δυνατότητες.

Εξού και ο ορισμός «εμποράκος» Εδώ έρχεται ο ήρωας που λέγεται «διαχειριστάκος», σε πλήρη παραλληλισμό με τον «εμποράκο». Να ξεκαθαρίσουμε πρώτα πως δεν αναφερόμαστε με υποτιμητικό τρόπο, αλλά τονίζουμε τις περιορισμένες δυνατότητες.

Ο «διαχειριστής» προσπαθεί να συντηρήσει την πολυκατοικία, καταβάλλοντας συχνά πολύ κόπο και πολύτιμο χρόνο, αξίες ανεκτίμητες που τις στερεί από άλλα πιο ουσιώδη ζητήματα της ζωής του. Η συντήρηση της πολυκατοικίας με την έννοια που την γνωρίζουμε εδώ και δεκαετίες, όπως πολλά άλλα πράγματα, αξίες, υπηρεσίες αλλάζει.

Βέβαια η κάθε νέα αλλαγή, αυτομάτως «γεννάει» απορίες, προβληματισμούς και επιπλέον άγχη.

Ο σκοπός όμως αυτού του άρθρου, είναι να καταλάβει ο κόσμος ο οποίος μένει σε πολυκατοικίες για πιο λόγο γίνεται η μετάβαση από την έννοια της ιδιότητας του διαχειριστή που μας είναι εξοικειωμένη τόσα χρόνια, στην έννοια και λειτουργία της πολυκατοικίας από εταιρείες εξωτερικής διαχείρισης. Έννοια και υπηρεσία η οποία στο εξωτερικό αποτελεί την μοναδική υπηρεσία που μπορεί να “εξυπηρετήσει” σωστά τα κτίρια.

Το νομικό πλαίσιο στο οποίο βασίζουμε το άρθρο, είναι ότι το κράτος υποχρεώνει πολιτικό μηχανικό να συστήσει τον κανονισμό της πολυκατοικίας. Ο οποίος αναφέρει πως μετά από γενική συνέλευση των ιδιοκτητών της πολυκατοικίας με ποσοστό άνω του 50% ορίζεται ο ιδιοκτήτης που θα έχει την ιδιότητα του διαχειριστή, με ότι ευθύνες συνεπάγεται αυτή η ιδιότητα. Ευθύνες όπως, ορθή χρήση αποθεματικού, ασφαλή κράτηση του αποθεματικού στο σπίτι του, συνεννόηση με όλους τους εξωτερικούς συνεργάτες της πολυκατοικίας, είσπραξη των κοινοχρήστων και πάρα πολλές άλλες προγραμματισμένες ή έκτακτες εργασίες που προκύπτουν.

Με όλες αυτές τις ευθύνες που επισύρει η ιδιότητα του διαχειριστή, έρχονται να προστεθούν και επιπλέον δυσκολίες. Ποιες είναι αυτές?

Λόγω των capitals control και λόγω της εκτεταμένης χρήσης του πλαστικού χρήματος δημιουργούνται καινούργιες υποχρεώσεις που πρέπει να φέρει σε πέρας ένας διαχειριστής. Η νέα νομοθεσία που επίκειται να εφαρμοστεί, αναφέρει πως για το χτίσιμο του αφορολόγητου θα πρέπει να πληρώνονται τα κοινόχρηστα σε μια πολυκατοικία μέσω χρεωστικής κάρτας.
Αυτή η υποχρέωση έχει ένα διπλό στόχο, πρώτον στο σύνολο των δαπανών της πολυκατοικίας να “κόβονται” αποδείξεις με Α.Φ.Μ. και πλήρη στοιχεία, γιατί με αυτό τον τρόπο “χτυπιέται” το μαύρο χρήμα που “κυκλοφορεί” στις πολυκατοικίες.

Εδώ πρέπει να τονίσουμε πως υπάρχει η πολύπλοκη δυνατότητα, η πολυκατοικία να “πάρει” Α.Φ.Μ. από την εφορία, να έχει νομική υπόσταση και με ότι αυτό συνεπάγεται, λογιστή κλπ. όπως σε μια επιχείρηση, έτσι ώστε να μπορέσει να πάρει ένα μηχάνημα POS για ηλεκτρονικές συναλλαγές με το ΑΦΜ της πολυκατοικίας.

Η άλλη λύση είναι να “δοθεί” η εξωτερική διαχείριση σε εταιρεία με ειδίκευση σε αυτόν τον τομέα.

Ποια όμως είναι τα ασφαλή κριτήρια με τα οποία θα μπορούσε ένας διαχειριστής, εκπροσωπώντας την γενική συνέλευση της πολυκατοικίας, να επιλέξει μια εταιρεία εξωτερικής διαχείρισης για να εξυπηρετεί τις ανάγκες του κτιρίου;
Α) Να είναι μια εταιρεία με προϋπηρεσία στο χώρο και όχι νεοσύστατη λόγω του ότι ο νέος νόμος το απαιτεί. ( Να σημειωθεί πως όταν εφαρμόζεται ένας νόμος πάντοτε, ξεπηδούν νεοσύστατες επιχειρήσεις που προσπαθούν να καλύψουν την ζήτηση).
Β) Να είναι μια εταιρεία η οποία έχει ακτίνα δράσης στην ευρύτερη περιοχή της πολυκατοικίας.
Γ) Να έχει την υποδομή τεχνολογίας έτσι ώστε να μπορεί να εξυπηρετεί την πολυκατοικία χωρίς την επισφαλή χρήση του αποθεματικού (στο παρελθόν πολλές εταιρείες μάζεψαν τα αποθεματικά ταμεία πολυκατοικιών και εξαφανίστηκαν)
Δ) Να έχει καλές συστάσεις. Μην διστάσετε να ζητήσετε διάφορα τηλέφωνα πελατών.
Ε) Να έχει δίκτυο συνεργατών που να μπορεί να εξυπηρετεί αποτελεσματικά τα κτίρια.
Ζ) Οι ιδιοκτήτες της εταιρείας διαχείρισης να έχουν λευκό ποινικό μητρώο, (στο εξωτερικό είναι απαραίτητη αυτή η προϋπόθεση για να πάρει άδεια λειτουργίας μια τέτοια εταιρεία).

Κλείνοντας αυτό το άρθρο θα πρέπει να γνωρίζετε πως βάση νόμου, η εταιρεία εξωτερικής διαχείρισης πρέπει να συνεργάζεται στενά με έναν εκλεγμένο εκπρόσωπο της πολυκατοικίας, μέσω μηνιαία αναφοράς σχετικά με την εισροή και εκροή των χρημάτων του ταμείου.

Επιλέγοντας λοιπόν προσεκτικά μια εταιρεία εξωτερικής διαχείρισης θα αποβάλλεται το άγχος και όλα τα επιπρόσθετα βάρη που επισύρει αυτή η αλλαγή.

Η εταιρεία SBC Cleaners με ειδίκευση στην εξωτερική διαχείριση κτιρίων και με 22 χρόνια συνεχούς εμπειρίας έχει λύσεις για οποιοδήποτε κτίριο.

Καλέστε τώρα στο 211 212 0518 κ. Σωκράτης Παπαδόπουλος ή κ. Λιόντου Δέσποινα ή μπείτε στο www.sbccleaners.gr

Σωκράτης Παπαδόπουλος
CEO MANAGER